Friday 17 Mar 2017

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Convergence

 

Convergence

16 March Symposium: Report on the Brain Converence in Boston 

L’un des éléments les plus saillants de ce Symposium est la convergence entre la recherche et la pratique. Nous savons tous à quel point les échanges entre collègues sur notre pratique d'enseignement sont source d’inspiration. En tant qu’école fière de son sens de l’innovation et de son excellence en matière d’éducation, il est également important que nous alignions notre pratique sur la recherche actuelle.

The links between developments in the cognitive sciences and education have been a major topic in educational discourse for some time. At our most recent Symposium, Alison Ball, Co-Director of the Ecolint Institute of Learning and Teaching, began her presentation on “Mind, Brain and Education Science” by saying that her principal intention was to share ideas with her colleagues and to begin a conversation. Ably assisted by Corrie Phillip, Middle School Teacher at La Grande Boissière campus, Alison presented an overview of major themes discussed at the Learning and the Brain Conference in Boston last November. This major annual event brings together leading scientists and experienced educators. For several days, they share with participants from all over the world the latest advances in neuroscience research applied to education. 

Corrie a parlé d'une manière émouvante des projets des élèves effectués dans le cadre de l’apprentissage par le service, qui reflètent le pouvoir des affects dans le processus d'apprentissage. Quand les enfants développent leur capacité d'empathie, l'apprentissage peut se révéler profondément transformateur. Sa référence à la déclaration de Dietrich Bonhoeffer sur une éducation « pour réconforter le dérangé et déranger le confortable » fait appel aux implications morales de l'éducation ; elle invoque aussi comment le développement de projets riches, significatifs et interdisciplinaires peut se faire le prolongement de nos buts en matière d’éthique. Corrie a conclu son intervention avec une question stimulante: notre programme d'études permet-il la création de projets interdisciplinaires à long terme aboutissant à un apprentissage transformateur?

There are many ways to make learning transformative. Alison reminded us to be aware of where our students are as individuals and in the moment, in their learning process. If they are bored, what does it mean? How can we lead students toward deeper engagement such that internal motivation leads them to long-term consolidation of learning? How do we help them to profit from the ideal combination of passion and perseverance? In part, it will be by bringing together deep content knowledge with a greater understanding of how children learn, through our own passion and perseverance.